Junkers F-13, a világ első fémépítésű utasrepülőgépe
1 / 1 oldal
Junkers F-13, a világ első fémépítésű utasrepülőgépe
Gyártó: Roskopf Miniaturmodelle 1:87 (H0)
Készítette: Erky-Nagy Tibor
A világ első szabadonhordó, teljesen fémből épített egyfedelű forgalmi repülőgépe 1919 júliusában készült el. Az alsószárnyas, a négy utas részére zárt kabinnal, a pilóták számára nyitott replőgépvezető üléssel készített repülőgép gyári típusjelzése J-13 volt. (A forgalomba hozatal során az F-13 típusjelzéssel azért látták el, mert Junkers a továbbiakban olyan típusmegjelölést kívánt bevezetni, amely a repülőgép felhasználási területére is utal.) Ezzel a fémburkolatú, kabinnal ellátott önhordó repülőgéppel jött létre a mai napig is működő polgári repülőgépek ősmintája.
A Makett doboz bontása:
És a kész dioráma:
Ezt a repülőgépet az egész világon úttörőként könyvelték el, és nemcsak Európában, hanem az egész világon technikai szenzációnak számított. Otto Reuter mérnöknek, az F-13 gép alkotójának munkája a gép sikere szempontjából döntő volt, sajnos a nagyszerű alkotó 1922. január 12-én meghalt.
A zseniális konstruktőrnek az F-13 megalkotásában munkatársa volt Ernst Zindel mérnök, aki Reuter halála után annak utóda lett. Zindel volt később a Ju-52/3m nevezetes repülőgép tervezője.
Készítette: Erky-Nagy Tibor
A világ első szabadonhordó, teljesen fémből épített egyfedelű forgalmi repülőgépe 1919 júliusában készült el. Az alsószárnyas, a négy utas részére zárt kabinnal, a pilóták számára nyitott replőgépvezető üléssel készített repülőgép gyári típusjelzése J-13 volt. (A forgalomba hozatal során az F-13 típusjelzéssel azért látták el, mert Junkers a továbbiakban olyan típusmegjelölést kívánt bevezetni, amely a repülőgép felhasználási területére is utal.) Ezzel a fémburkolatú, kabinnal ellátott önhordó repülőgéppel jött létre a mai napig is működő polgári repülőgépek ősmintája.
A Makett doboz bontása:
És a kész dioráma:
Ezt a repülőgépet az egész világon úttörőként könyvelték el, és nemcsak Európában, hanem az egész világon technikai szenzációnak számított. Otto Reuter mérnöknek, az F-13 gép alkotójának munkája a gép sikere szempontjából döntő volt, sajnos a nagyszerű alkotó 1922. január 12-én meghalt.
A zseniális konstruktőrnek az F-13 megalkotásában munkatársa volt Ernst Zindel mérnök, aki Reuter halála után annak utóda lett. Zindel volt később a Ju-52/3m nevezetes repülőgép tervezője.
HS126- HADapród
- Hozzászólások száma : 5
Csatlakozás ideje : 2011. Dec. 13.
Similar topics
» Junkers Ju-87D-5 Stuka Italeri 1/72 + HAD matrica
» Medveczky Gabriella az első magyar női ejtőernyős
» IV. Makett -Világ Kiállítás és Verseny 2013. június 14- 16 Pápa
» Medveczky Gabriella az első magyar női ejtőernyős
» IV. Makett -Világ Kiállítás és Verseny 2013. június 14- 16 Pápa
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.