Bf-109 G-6 V8+31
2 posters
Had Fórum :: HAD termék és magyarázó korrektciók (amit azóta megtudtunk...) / corrections of the HAD products - What we was knew yet...
1 / 1 oldal
Bf-109 G-6 V8+31
Hello Feri!
Az lenne a kérdésem hogy a tárgyi gép matricáinál két különböző helyszín van megadva:
Korábbi kiadásnál 1944 Veszprém és Nyár, a mostani kiadásban pedig 1944 és Harkov szerepel.
Tudnád ezt pontosítani?
Köszi előre is. Üdv: Mészáros Csaba
Pelikán Makett Klub
Az lenne a kérdésem hogy a tárgyi gép matricáinál két különböző helyszín van megadva:
Korábbi kiadásnál 1944 Veszprém és Nyár, a mostani kiadásban pedig 1944 és Harkov szerepel.
Tudnád ezt pontosítani?
Köszi előre is. Üdv: Mészáros Csaba
Pelikán Makett Klub
mcs- HADapród
- Hozzászólások száma : 6
Csatlakozás ideje : 2011. Dec. 29.
Re: Bf-109 G-6 V8+31
Szia Csaba,
A Punka György féle "Meszer" könyvben Veszprémet ír a szerző. Az egyik fotón, amin a feltételezett gép van, az 1 -es nem látszik, csak a V8+3... Ez nem téli kép, hanem inkább nyári, mivel hátul látszanak a nagy lombos fák. 1943 februárjában Harkov repülőterén F Messerek voltak főleg.
A 101/1 "Zongora" vadászszázad (aminek a gépe volt a kérdéses a V8+31 is) 1944 május 24 -én szálltak fel először Veszprémből. A 101/2 " Retek" vadászszázad egészen pontosan Május 10 én települt át Veszprémbe, csak a pontosság kedvéért írtam le, meg viszonyításképp
Meglátásom szerint a Széksefehárvár 1944 késő tavasz, inkább nyár talán kora-ősz a valószínűbb, ezért nyugodtan készíthetsz nyár végi Székesfehérvári vignettát.
Ha találok még anyagot a gépről írok még róla, vagy ha valaki jobban tudja, esetleg van konkrét fotója, akkor várjuk.
A mostani kiadás magyarázatát javítani fogom, köszönöm az észrevételt
A Punka György féle "Meszer" könyvben Veszprémet ír a szerző. Az egyik fotón, amin a feltételezett gép van, az 1 -es nem látszik, csak a V8+3... Ez nem téli kép, hanem inkább nyári, mivel hátul látszanak a nagy lombos fák. 1943 februárjában Harkov repülőterén F Messerek voltak főleg.
A 101/1 "Zongora" vadászszázad (aminek a gépe volt a kérdéses a V8+31 is) 1944 május 24 -én szálltak fel először Veszprémből. A 101/2 " Retek" vadászszázad egészen pontosan Május 10 én települt át Veszprémbe, csak a pontosság kedvéért írtam le, meg viszonyításképp
Meglátásom szerint a Széksefehárvár 1944 késő tavasz, inkább nyár talán kora-ősz a valószínűbb, ezért nyugodtan készíthetsz nyár végi Székesfehérvári vignettát.
Ha találok még anyagot a gépről írok még róla, vagy ha valaki jobban tudja, esetleg van konkrét fotója, akkor várjuk.
A mostani kiadás magyarázatát javítani fogom, köszönöm az észrevételt
A hozzászólást HADvezér összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Feb. 29, 2012 3:53 am-kor.
Re: Bf-109 G-6 V8+31
Hello Feri,
Köszönöm a választ, akkor marad Transdanubia Summer
Üdv: mcs
Köszönöm a választ, akkor marad Transdanubia Summer
Üdv: mcs
HADvezér írta:Szia Csaba,
A Punka György féle "Meszer" könyvben Veszprémet ír a szerző. Az egyik fotón, amin a feltételezett gép van, az 1 -es nem látszik, csak a V8+3... Ez nem téli kép, hanem inkább nyári, mivel hátul látszanak a nagy lombos fák. 1943 februárjában Harkov repülőterén F Messerek voltak főleg.
A 101/1 "Zongora" vadászszázad (aminek a gépe volt a kérdéses a V8+31 is) 1944 május 24 -én szálltak fel először Veszprémből. A 101/2 " Retek" vadászszázad egészen pontosan Május 10 én települt át Veszprémbe, csak a pontosság kedvéért írtam le, meg viszonyításképp
Meglátásom szerint a Széksefehárvár 1944 késő tavasz, inkább nyár talán kora-ősz a valószínűbb, ezért nyugodtan készíthetsz nyár végi Székesfehérvári vignettát.
Ha találok még anyagot a gépről írok még róla, vagy ha valaki jobban tudja, esetleg van konkrét fotója, akkor várjuk.
A mostani kiadás magyarázatát javítani fogom, köszönöm az észrevételet
mcs- HADapród
- Hozzászólások száma : 6
Csatlakozás ideje : 2011. Dec. 29.
Re: Bf-109 G-6 V8+31
Hello Feri,
Van kis bibi, mégpedig az említett Punka könyvben is kétféle infó van hátul a grafika alatt 101/1 de előrébb a 114. oldalon 101/2 ill 101/4 szd. említ a szerző, továbbá Punka-Sárhidai MAGYAR SASOK ban a 99.oldalon is 101/2 szd.-t említ, ráadásul győri gyártásúként (Ga-6) ként van azonosítva.
Én inkább a 101/2-re szavaznék ;-)
Üdv: Csabi
Van kis bibi, mégpedig az említett Punka könyvben is kétféle infó van hátul a grafika alatt 101/1 de előrébb a 114. oldalon 101/2 ill 101/4 szd. említ a szerző, továbbá Punka-Sárhidai MAGYAR SASOK ban a 99.oldalon is 101/2 szd.-t említ, ráadásul győri gyártásúként (Ga-6) ként van azonosítva.
Én inkább a 101/2-re szavaznék ;-)
Üdv: Csabi
HADvezér írta:Szia Csaba,
A Punka György féle "Meszer" könyvben Veszprémet ír a szerző. Az egyik fotón, amin a feltételezett gép van, az 1 -es nem látszik, csak a V8+3... Ez nem téli kép, hanem inkább nyári, mivel hátul látszanak a nagy lombos fák. 1943 februárjában Harkov repülőterén F Messerek voltak főleg.
A 101/1 "Zongora" vadászszázad (aminek a gépe volt a kérdéses a V8+31 is) 1944 május 24 -én szálltak fel először Veszprémből. A 101/2 " Retek" vadászszázad egészen pontosan Május 10 én települt át Veszprémbe, csak a pontosság kedvéért írtam le, meg viszonyításképp
Meglátásom szerint a Széksefehárvár 1944 késő tavasz, inkább nyár talán kora-ősz a valószínűbb, ezért nyugodtan készíthetsz nyár végi Székesfehérvári vignettát.
Ha találok még anyagot a gépről írok még róla, vagy ha valaki jobban tudja, esetleg van konkrét fotója, akkor várjuk.
A mostani kiadás magyarázatát javítani fogom, köszönöm az észrevételt
mcs- HADapród
- Hozzászólások száma : 6
Csatlakozás ideje : 2011. Dec. 29.
Re: Bf-109 G-6 V8+31
Na ezért nem szeretem a II.VH-s makettezést... senki sem tud pontosat, mivel nem volt ott egyikünk sem, nehéz is beazonosítsani, hogy mi valós és mi csak annekdóta. Okoskodások vannak és eltérő publikációk is. Én ennél többet nem tudok a gépről...
A makettezés, mint alkotás, szerintem nem mindig kell, hogy a történelemnek teljesen megfeleljen. Lényeg az építés és a festés élvezetében kellene legyen. Aki többet akar, az olvasson utána jobban és amelyik infót elfogadja, annak megfelelően építse a korhű makettjét
Én maradok a makettezés élményénél, a történelmi háttér annyira nem izgat, arra ott vannak a nagyon okosok...
A makettezés, mint alkotás, szerintem nem mindig kell, hogy a történelemnek teljesen megfeleljen. Lényeg az építés és a festés élvezetében kellene legyen. Aki többet akar, az olvasson utána jobban és amelyik infót elfogadja, annak megfelelően építse a korhű makettjét
Én maradok a makettezés élményénél, a történelmi háttér annyira nem izgat, arra ott vannak a nagyon okosok...
Re: Bf-109 G-6 V8+31
Ezzel én is így vagyok, csak mióta megjegyezték az első messzeremnél hogy tévesen van felírva vmi, így már picit óvatosabb vagyok. És úgy járok el hogy az szerint építem, amit én elfogadok.
Jó és élmény teli makettezést!
Üdv: Csabi
Jó és élmény teli makettezést!
Üdv: Csabi
HADvezér írta:Na ezért nem szeretem a II.VH-s makettezést... senki sem tud pontosat, csak okoskodások vannak és eltérő publikációk. Én ennél többet nem tudok a gépről... A makettezés, mint alkotás, szerintem nem mindig kell, hogy a történelemnek teljesen megfeleljen. Lényeg az építés és a festés élvezetében kellene legyen. Aki többet akar, az olvasson utána jobban és amelíik infót elfogadja annak megfelelően építse a korhű makettjét
Én maradok a makettezés élményénél, a történelmi háttér annyira nem izgat ,arra ott vannak a nagyon okosok...
mcs- HADapród
- Hozzászólások száma : 6
Csatlakozás ideje : 2011. Dec. 29.
Re: Bf-109 G-6 V8+31
Ezért készült ez a Fórum is, itt senki sem fog ilyet mondani neked Nálunk a makettezés a lényeg, nem a kritika
Had Fórum :: HAD termék és magyarázó korrektciók (amit azóta megtudtunk...) / corrections of the HAD products - What we was knew yet...
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.