Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
+2
bbalázs
HADvezér
6 posters
Had Fórum :: "HADszíntér" Repülőgépek (készülő repülőgép makettek) / works in progress Airplanes kits
1 / 2 oldal
1 / 2 oldal • 1, 2
Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Belekezdtem egy "gyors építésbe" A kabin mondjuk 2 napig tartott, minden feljavítás nélkül, csak a MIG termékeket próbálgattam. Szerencsére nagyon tetszik a millió lehetőség, amit ezekkel a festékekkel lehet művelni
Majd a fotókon is látszik mindez, remélem. Árnyékolásához kitűnő a művész olaj festék, ami nem szárad egyhamar, ezért bármikor akár kézzel is letörölhető, ha nem tetszik az eredmény...
képek:
Majd a fotókon is látszik mindez, remélem. Árnyékolásához kitűnő a művész olaj festék, ami nem szárad egyhamar, ezért bármikor akár kézzel is letörölhető, ha nem tetszik az eredmény...
képek:
A hozzászólást HADvezér összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Május 29, 2012 6:15 pm-kor.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Egy kis figura átalakítás:
A magyar repülők hajózó öltözete 1944 ben: szőrmegalléros, barna bőr dzseki, magyar gyártmányú (volt német is) haube (fejvédő), szürke német ("csatorna") nadrág és a fekete német csizma volt. Ennek megfelelően egy kis prémet készítettem, majd egy elég hosszadalmads festési fázis következett, de szerintem megérte! (forrás: Dr. Tóth László: A Magyar Királyi Honvédség Egyenruhái)
Az egyik figurakezét más pozícióba állítottam, kicsit barátságosabb így, nem a fegyvert fogja mindkét kezével..., inkább most a szemüvegét igazgatja..., vagy integet a földi kiszolgálóknak...
A magyar repülők hajózó öltözete 1944 ben: szőrmegalléros, barna bőr dzseki, magyar gyártmányú (volt német is) haube (fejvédő), szürke német ("csatorna") nadrág és a fekete német csizma volt. Ennek megfelelően egy kis prémet készítettem, majd egy elég hosszadalmads festési fázis következett, de szerintem megérte! (forrás: Dr. Tóth László: A Magyar Királyi Honvédség Egyenruhái)
Az egyik figurakezét más pozícióba állítottam, kicsit barátságosabb így, nem a fegyvert fogja mindkét kezével..., inkább most a szemüvegét igazgatja..., vagy integet a földi kiszolgálóknak...
A hozzászólást HADvezér összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Május 29, 2012 6:18 pm-kor.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Nagyon látványosak ezek a figurák!
Tetszik, hogy nem szokványos a lövész mozdulata.
Kíváncsian figyelem a folytatást!
Tetszik, hogy nem szokványos a lövész mozdulata.
Kíváncsian figyelem a folytatást!
bbalázs- HADnagy
- Hozzászólások száma : 69
Csatlakozás ideje : 2012. May. 20.
Age : 49
Tartózkodási hely : Tokorcs
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Szépen alakul! Csak honnan szerzel rá magyar jelzésű matricát?!?!
GR74- HADgyakornok
- Hozzászólások száma : 26
Csatlakozás ideje : 2011. Nov. 15.
Age : 50
Tartózkodási hely : Debrecen
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Közben lekerültek a sárga és kék csövek is, mivel a Stukán nem ott mennek ahol én gondoltam - köszönet Timurnak (Experte) az infóért
Azóta van kiadványom is melyben Stukát taglalnak a fotósok... jó anyag. de nem mélyedek most bele...
Hamarosan jönnek újabb képek is, mert már egyben van a szárny alapja is, csak még kell egy kis csiszi-csoszi, meg viszakarcolás és akkor már a szárnyakat is feltudom majd tenni. Innen már gyorsan megy majd...
A figurák prémes gallérját is cserélem egy kicsit finomabb Scotch Brigth -ra - hamarosan kapok az autófényező barátomtól egyet. Szintén köszönöm az észrevételt Timur barátomnak
A hozzászólást HADvezér összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Jún. 06, 2012 12:42 am-kor.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
GR74 írta:Szépen alakul! Csak honnan szerzel rá magyar jelzésű matricát?!?!
megoldom valahogy
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
A fehér Scotch Bright elég nehezen beszerezhető... sajnos csak 10-es pakkokban van, de a fényező ismerősöm ígért egyet nekem.
A gallérok miatt nem tudom még a kabintetőket feltenni. A szárazpróba alaklmával sajnos nem nagyon passzolnak egymáshoz a dekli elemei, ezért egy kis igazításra szorulnak majd.
A festést is elkezdtem tegnap. A Séma az eredeti német standard RLM 65 / 70 / 71 + a sárga hadműveleti jelek a szárnyak alsó végződésein és a törzs gyűrű a függőleges vezérsík előtt.
Az általam választott gépnek az érdekessége, hogy az eredeti lajstrom német volt (SM+ZA). Ennek a nyomait a törzsön kék átfújással tüntették el a magyar szerelők és ezután kapta a B7+07 jelzést, valamint a nemzeti trikolorokat is. A Swastikát is átfestették, valamilyen zöld színnel, ami épp volt az alakulatnál.
A JU-87D5-ös gépet Pénzes Gyula és Tarlós József őrmesterek repülték, Pénzes 1944. 07. 17-én bekövetkezett haláláig. (Köszönöm az információkat Nagy Sanyi barátomnak)
Amit egy nem tervezett "szkreccs" munkával kényszerű voltam elkészíteni, az a futószár mögött hosszában húzódó kiemelkedés és a futószárral való találkozás volt. A makett ezt nem jól adja a fotókat tanumányozva.
Sztirol szál + Tamiya putty és a végén az összecsiszolás:
A gallérok miatt nem tudom még a kabintetőket feltenni. A szárazpróba alaklmával sajnos nem nagyon passzolnak egymáshoz a dekli elemei, ezért egy kis igazításra szorulnak majd.
A festést is elkezdtem tegnap. A Séma az eredeti német standard RLM 65 / 70 / 71 + a sárga hadműveleti jelek a szárnyak alsó végződésein és a törzs gyűrű a függőleges vezérsík előtt.
Az általam választott gépnek az érdekessége, hogy az eredeti lajstrom német volt (SM+ZA). Ennek a nyomait a törzsön kék átfújással tüntették el a magyar szerelők és ezután kapta a B7+07 jelzést, valamint a nemzeti trikolorokat is. A Swastikát is átfestették, valamilyen zöld színnel, ami épp volt az alakulatnál.
A JU-87D5-ös gépet Pénzes Gyula és Tarlós József őrmesterek repülték, Pénzes 1944. 07. 17-én bekövetkezett haláláig. (Köszönöm az információkat Nagy Sanyi barátomnak)
Amit egy nem tervezett "szkreccs" munkával kényszerű voltam elkészíteni, az a futószár mögött hosszában húzódó kiemelkedés és a futószárral való találkozás volt. A makett ezt nem jól adja a fotókat tanumányozva.
Sztirol szál + Tamiya putty és a végén az összecsiszolás:
A hozzászólást HADvezér összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Jún. 11, 2012 10:18 pm-kor.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
A hozzászólást HADvezér összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Jún. 11, 2012 10:17 pm-kor.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
A festési tervemben először az oldalkormányok és a féklapok nélkül festem meg a szárnyakat. Így a MIG átmosást könnyebb lesz visszatörölni. Érvényes ez a kiálló részekre is. Mindent utólag, az átmosások után helyezek majd fel, pillanatragasztóval, ezeket az elemeket külön fényezve.
Szeretnék a kabintetőn túllenni már, mivel megint ez lesz a kritikus része az építésnek... Ahogy nézem csak zárt
állapotban lehet elkészíteni, valahogy nem lehet mozgatni őket, mint az eredetin, pedig jobb lenne kicsit nyitott helyzetben hagyni az illesztések kétes mivoltát nézve...
Ami nagyon bosszantó, hogy a féklapok és oldalkormányok tele vannak kilökő tüskékkel!! Ezezeket is elkell tüntetni...
folyt köv.
Szeretnék a kabintetőn túllenni már, mivel megint ez lesz a kritikus része az építésnek... Ahogy nézem csak zárt
állapotban lehet elkészíteni, valahogy nem lehet mozgatni őket, mint az eredetin, pedig jobb lenne kicsit nyitott helyzetben hagyni az illesztések kétes mivoltát nézve...
Ami nagyon bosszantó, hogy a féklapok és oldalkormányok tele vannak kilökő tüskékkel!! Ezezeket is elkell tüntetni...
folyt köv.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Szia Gábor!
Azt gondolom rosszul tudod. Ha jól tudom, a sárga a keleti front alakulatainak a megkülönböztető jelzése.
Nézz meg egy tengelyhatalmi olasz gépet! Fehér a törzsgyűrű.
Vagy a német légierőnek a gépeit, amelyek a Reich-et védték. Szép színes törzsgyűrűket viseltek.
Amúgy továbbra is figyelemmel követem a gép építését, és nagyon szép lesz!
Talán csak a nemzeti szín zöldje tűnik nekem kicsit sötétnek, de lehet hogy csak a fotókon látszik annak.
Azt gondolom rosszul tudod. Ha jól tudom, a sárga a keleti front alakulatainak a megkülönböztető jelzése.
Nézz meg egy tengelyhatalmi olasz gépet! Fehér a törzsgyűrű.
Vagy a német légierőnek a gépeit, amelyek a Reich-et védték. Szép színes törzsgyűrűket viseltek.
Amúgy továbbra is figyelemmel követem a gép építését, és nagyon szép lesz!
Talán csak a nemzeti szín zöldje tűnik nekem kicsit sötétnek, de lehet hogy csak a fotókon látszik annak.
bbalázs- HADnagy
- Hozzászólások száma : 69
Csatlakozás ideje : 2012. May. 20.
Age : 49
Tartózkodási hely : Tokorcs
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Gábor!
Én ezt mind készséggel elhiszem, és el is fogadom, de szerintem csak a háború elejére igaz.
A jugó hadjáratra, és az angliai csatára gondolva teljesen egyet is értek.
Ellenben pl. a földközi-tengeri hadszíntéren mind az olaszok, mind a németek fehér jelöléseket használtak.
És ez nem csak az Afrikában, de az Olaszországban bevetett vadászgépekre is igaz. Itália pedig bőven Európa!
Persze a háború forgatagában sok minden előfordult. Gyors egység áthelyezések stb, ahol voltak vegyes jelzések is.
A magyar gépekre természetesen igaz amit írtál, dehát mi a keleti hadszíntérhez tartoztunk,
így sárga volt a törzsgyűrű, és a szárnyak törővégeinek az alja is, ahogy ez a Stuka is mutatja.
Ne vedd kötekedésnek, vagy okoskodásnak amit írtam, pusztán egy másik véleménynek.
BB
Én ezt mind készséggel elhiszem, és el is fogadom, de szerintem csak a háború elejére igaz.
A jugó hadjáratra, és az angliai csatára gondolva teljesen egyet is értek.
Ellenben pl. a földközi-tengeri hadszíntéren mind az olaszok, mind a németek fehér jelöléseket használtak.
És ez nem csak az Afrikában, de az Olaszországban bevetett vadászgépekre is igaz. Itália pedig bőven Európa!
Persze a háború forgatagában sok minden előfordult. Gyors egység áthelyezések stb, ahol voltak vegyes jelzések is.
A magyar gépekre természetesen igaz amit írtál, dehát mi a keleti hadszíntérhez tartoztunk,
így sárga volt a törzsgyűrű, és a szárnyak törővégeinek az alja is, ahogy ez a Stuka is mutatja.
Ne vedd kötekedésnek, vagy okoskodásnak amit írtam, pusztán egy másik véleménynek.
BB
bbalázs- HADnagy
- Hozzászólások száma : 69
Csatlakozás ideje : 2012. May. 20.
Age : 49
Tartózkodási hely : Tokorcs
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Én ilyen fogalmazási mélységekbe nem mennék bele, szerintem mindeki tudja, hogy mit akartam kifejezni a Sárga körgyűrűvel, ami a különböző HADműveleti (területi) jelzéseket szolgálja , ebben az esetben, ahogy Balázs is írta, a keleti front megjelölésére szolgáló sárga színt.
Visszatérve a makettre, sikerült itthon találnom egy finomabb szivacsot és azt tettem fel a "gólyafészek" helyett. Sajnos a kabintető felhelyezése után a vastag műanyag miatti torzítások miatt sok részlet nem látszik majd belőle, csak az összhatáson fog javítani.
Visszatérve a makettre, sikerült itthon találnom egy finomabb szivacsot és azt tettem fel a "gólyafészek" helyett. Sajnos a kabintető felhelyezése után a vastag műanyag miatti torzítások miatt sok részlet nem látszik majd belőle, csak az összhatáson fog javítani.
A hozzászólást HADvezér összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Jún. 13, 2012 6:38 pm-kor.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Még a figurákon a fémszíneket és a szíjjakat javítom, illetve felfestem, aztán mehet fel a kabintető.
A szárnyakat átmostam többféle MIG washer -rel (a sötét részek Neutral washer-t, a világosabbak Dark washer-t, míg az egész egy Deep green áranyalatot kapott, amitől kicsit élénkebb és zöldesebb tónusú lett az összhatás) Ahol sok lett, átködöltem az eredeti RLM színekkel.
Szintén MIG olajfestékekkel (2 féle zöld + egy szürke) csíkozást kapott még az alap festés. Szépen egybe mosva, szinte észrevétlen. A fotón nem nagyon látszik sajnos ez az átmosás eredménye, de élőben érzékehetőek a finom árnyalatnyi különbségek.
A Swatika lefestését is elkészítettem, most már tényleg csak a kabintető és környéke következik az építésben.
A szárnyakat átmostam többféle MIG washer -rel (a sötét részek Neutral washer-t, a világosabbak Dark washer-t, míg az egész egy Deep green áranyalatot kapott, amitől kicsit élénkebb és zöldesebb tónusú lett az összhatás) Ahol sok lett, átködöltem az eredeti RLM színekkel.
Szintén MIG olajfestékekkel (2 féle zöld + egy szürke) csíkozást kapott még az alap festés. Szépen egybe mosva, szinte észrevétlen. A fotón nem nagyon látszik sajnos ez az átmosás eredménye, de élőben érzékehetőek a finom árnyalatnyi különbségek.
A Swatika lefestését is elkészítettem, most már tényleg csak a kabintető és környéke következik az építésben.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
A trikolor zöldje direkt ilyen sötét. Jelezve, hogy az alakulatnál ilylen zöld volt épp akkor és nem kevergették a színeket. Nekem ez szemlélet tűnik reálisnak és a fotókon is sokszor alig látszik az RLM 70 és a trikolór zöld közti különbség (de mindenképp sötét árnyalatú). Nekem most ez volt a választásom
illusztrálnék egy fotót Punka György archívumából:
illusztrálnék egy fotót Punka György archívumából:
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Sziasztok!
Egy kicsit beleszólnék ebbe a hadműveleti/tengelyhatalmi jelzés polémiába, ha nem baj...
Röviden és leegyszerűsítve:
Ami köztudott, hogy a háború megkezdésekor a Luftwaffe gépei nem viseltek sem "tengelyhatalmi", sem "hadszíntéri" jelzést. A sárga és fehér színek jól meghatározható ídőpontban, 1940 augusztusában jelentek meg először a gépeken -a gyors légi azonosítást segítendő. A sárga és fehér használatából következik, hogy RLM-szinten a színt sem határozták meg. '41-re a két szín közül a fehér "kikopott", a sárga használata viszont általánossá vált.
A Balkán hadjárat ('41 április) alatt megjelenő "túlzott" sárga használat (oldalkormány, motorburkolat, de gyakran a farokrész vége -ld Bf 110-; a magassági kormány (Bf 109, 110, Ju 52); sőt a szárny kilépőéle (Bf 109) ) egyértelműen hadműveleti, és nem "tengelyhatalmi" jelzés. Az, hogy hasonló jelzések felkerültek az MKHL gépeire az ésszerű lépés volt.
A Barbarossa idején még mindig nem meghatározott a sárga használata (tehát még mindig nincs semmiféle közös "tengelyhatalmi" jelzés, csak hadműveleti.) Mik is fordulnak elő? Sárga oldalkormány, sárga törzsgyűrű (gyakran Geschwaderenként eltérő helyre festve) teljes sárga motorburkolat, részleges sárga motorburkolat, sárga törővég alul-fölül (vagy csak alul); de sárga szárnybelépőél is (ld. JG 54!).
'42-re ez persze letisztult. A Bf 109-ek ekkor már gyárilag sárga alsó motordeklivel készültek, de az egyéb jelzések később kerültek fel. A törővég pl. még '43-ban is előfordult alul-felül (JG 5) az általános "alsó" helyett, de a sárga törzsgyűrűnek sem csak egy jelentése volt: helyzete a Luftflotte azonosítását is szolgálhatta (Ld. pl. a JG 54 "kereszt alatti" sárgáját. Nevezhetünk-e akkor egy ennyire változatos képet mutató rendszert "egységes tengelyhatalmi jelzésnek"? Nyilván nem. Különböző (olykor egyéb jelentéssel is bíró) hadszítéri jelzésről kell beszélnünk. A Luftwaffe-val szövetséges légierők ennek elemeit -saját jól felfogott érdekükben- festették fel a gépeikre.
A Mediterrán területen (az alsó motordekli kivételével, amely soha nem volt fehér) a fehér törzsgyűrű és a fehér törővégek jelentették a hadszíntér-jelzést.
A Birodalom védelmében résztvevő vadászgépeken feltűnő ún. RVD-jelzések az ezred (Jagdgeschwader) azonosítását szolgálták, színüket az RLM központilag határozta meg. Volt köztük tiszta sárga is (JG 11), ami nem összetévesztendő a keleti frontos jelzéssel. A frontok "összeolvadásával" az eredetileg "keleti frontos" egységek is kaptak RVD-jelzést. Más kérdés, hogy felfestették-e (a JG 52 pl. nem, de a JG 5 igen; a JG 54 ).
A taktikai jelzések '44 végi, és '45-ös története hosszabb helyet igényelne, csakúgy, mint az RVD, tehát itt csak jeleztem őket.
Mindenesetre az biztos, hogy teljesen egységes "tengelyhatalmi jelzés" nem volt a háború alatt, csak annak hosszabb-rövidebb ideig létező elemei.
Egy kicsit beleszólnék ebbe a hadműveleti/tengelyhatalmi jelzés polémiába, ha nem baj...
Röviden és leegyszerűsítve:
Ami köztudott, hogy a háború megkezdésekor a Luftwaffe gépei nem viseltek sem "tengelyhatalmi", sem "hadszíntéri" jelzést. A sárga és fehér színek jól meghatározható ídőpontban, 1940 augusztusában jelentek meg először a gépeken -a gyors légi azonosítást segítendő. A sárga és fehér használatából következik, hogy RLM-szinten a színt sem határozták meg. '41-re a két szín közül a fehér "kikopott", a sárga használata viszont általánossá vált.
A Balkán hadjárat ('41 április) alatt megjelenő "túlzott" sárga használat (oldalkormány, motorburkolat, de gyakran a farokrész vége -ld Bf 110-; a magassági kormány (Bf 109, 110, Ju 52); sőt a szárny kilépőéle (Bf 109) ) egyértelműen hadműveleti, és nem "tengelyhatalmi" jelzés. Az, hogy hasonló jelzések felkerültek az MKHL gépeire az ésszerű lépés volt.
A Barbarossa idején még mindig nem meghatározott a sárga használata (tehát még mindig nincs semmiféle közös "tengelyhatalmi" jelzés, csak hadműveleti.) Mik is fordulnak elő? Sárga oldalkormány, sárga törzsgyűrű (gyakran Geschwaderenként eltérő helyre festve) teljes sárga motorburkolat, részleges sárga motorburkolat, sárga törővég alul-fölül (vagy csak alul); de sárga szárnybelépőél is (ld. JG 54!).
'42-re ez persze letisztult. A Bf 109-ek ekkor már gyárilag sárga alsó motordeklivel készültek, de az egyéb jelzések később kerültek fel. A törővég pl. még '43-ban is előfordult alul-felül (JG 5) az általános "alsó" helyett, de a sárga törzsgyűrűnek sem csak egy jelentése volt: helyzete a Luftflotte azonosítását is szolgálhatta (Ld. pl. a JG 54 "kereszt alatti" sárgáját. Nevezhetünk-e akkor egy ennyire változatos képet mutató rendszert "egységes tengelyhatalmi jelzésnek"? Nyilván nem. Különböző (olykor egyéb jelentéssel is bíró) hadszítéri jelzésről kell beszélnünk. A Luftwaffe-val szövetséges légierők ennek elemeit -saját jól felfogott érdekükben- festették fel a gépeikre.
A Mediterrán területen (az alsó motordekli kivételével, amely soha nem volt fehér) a fehér törzsgyűrű és a fehér törővégek jelentették a hadszíntér-jelzést.
A Birodalom védelmében résztvevő vadászgépeken feltűnő ún. RVD-jelzések az ezred (Jagdgeschwader) azonosítását szolgálták, színüket az RLM központilag határozta meg. Volt köztük tiszta sárga is (JG 11), ami nem összetévesztendő a keleti frontos jelzéssel. A frontok "összeolvadásával" az eredetileg "keleti frontos" egységek is kaptak RVD-jelzést. Más kérdés, hogy felfestették-e (a JG 52 pl. nem, de a JG 5 igen; a JG 54 ).
A taktikai jelzések '44 végi, és '45-ös története hosszabb helyet igényelne, csakúgy, mint az RVD, tehát itt csak jeleztem őket.
Mindenesetre az biztos, hogy teljesen egységes "tengelyhatalmi jelzés" nem volt a háború alatt, csak annak hosszabb-rövidebb ideig létező elemei.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
GYors HADi helyzet jelentés:
A makett majdnem kész, a trikolór zöldjén világosítottam, tényleg látványosabb így (köszi Balázs). A kabitető a kritikus pont---le sem merem venni a maszkot...
azért pár fotó, csak hogy lássátok dolgozok is
A fotók nem tökéletesek, de talán valamit visszaadnak a festés sokszínűségéből
A makett majdnem kész, a trikolór zöldjén világosítottam, tényleg látványosabb így (köszi Balázs). A kabitető a kritikus pont---le sem merem venni a maszkot...
azért pár fotó, csak hogy lássátok dolgozok is
A fotók nem tökéletesek, de talán valamit visszaadnak a festés sokszínűségéből
A hozzászólást HADvezér összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Jún. 25, 2012 4:05 am-kor.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
A kabin első nyitható része, sajnos nem passzol az első üveghez... lehet, hogy én rontottam el. E miatt kicsit nyitott állapotban lesz, ami nem is olyan egyszerű feladat. Az elég vastag gyári kabintetőt nehezen alakíthatjuk, rácsúsztva a hátsóbb fix részhez meg szinte lehetetlen...
Ez lesz a legnehezebb mutatvány- nem is merek most továbbhaladni... csak gondolkodom....
Ez lesz a legnehezebb mutatvány- nem is merek most továbbhaladni... csak gondolkodom....
A hozzászólást HADvezér összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Jún. 25, 2012 10:43 pm-kor.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Hogyhogy? Nem tetted a helyére, mielőtt a többit felragasztottad?
Száraz próbánál stimmelt?
http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=34603
http://hsfeatures.com/features04/ju87d332ir_1.htm
Száraz próbánál stimmelt?
http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=34603
http://hsfeatures.com/features04/ju87d332ir_1.htm
juge75- Páncélos HADosztályparancsnok (vezérezredes)
- Hozzászólások száma : 81
Csatlakozás ideje : 2011. Oct. 27.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Sziasztok!
Jók a belinkelt makettek is! Jó látni, hogy külföldön is készül magyar festésű gép.
Ahogy látom a német gép készítője is megkínlódta a kabintetőt.
Tudom kívülről könnyű osztani az észt, de esetleg vákumhúzással nem próbálkoztál?
Én csak hallottam a technikáról, de amiket olvastam róla, az esetleg megoldás lehet Neked...
Jók a belinkelt makettek is! Jó látni, hogy külföldön is készül magyar festésű gép.
Ahogy látom a német gép készítője is megkínlódta a kabintetőt.
Tudom kívülről könnyű osztani az észt, de esetleg vákumhúzással nem próbálkoztál?
Én csak hallottam a technikáról, de amiket olvastam róla, az esetleg megoldás lehet Neked...
bbalázs- HADnagy
- Hozzászólások száma : 69
Csatlakozás ideje : 2012. May. 20.
Age : 49
Tartózkodási hely : Tokorcs
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Én csináltam, elsősorban kabin tetőket.
Nem feltétlen kel hozzá vákuum.
Nagyon egyszerű dolog, de ezt majd másik Postban leírom, hogyan.
Ha a kabintetőről gyanta másolatot csinálna Feri, arról a gyantáról már lehetne másik, vékonyabb deklit húzni.
Nem feltétlen kel hozzá vákuum.
Nagyon egyszerű dolog, de ezt majd másik Postban leírom, hogyan.
Ha a kabintetőről gyanta másolatot csinálna Feri, arról a gyantáról már lehetne másik, vékonyabb deklit húzni.
juge75- Páncélos HADosztályparancsnok (vezérezredes)
- Hozzászólások száma : 81
Csatlakozás ideje : 2011. Oct. 27.
Re: Ju-87 D-5 Magyar Stuka - Hasegawa 1:32
Köszi a tippeket, de nem szertnék vákuum húzni, kicsit hátrébb csúsztatom, " oszt jó lesz "
Ahogy a második linken is látható, csak lehet, hogy nem annyira.
Ahogy a második linken is látható, csak lehet, hogy nem annyira.
1 / 2 oldal • 1, 2
Similar topics
» FW-190 A-8 / R2 Hasegawa 1:32
» Stuka G-2 1/72
» Messerschmitt Bf109G-14 JG53 Hasegawa 1/48
» Junkers Ju-87D-5 Stuka Italeri 1/72 + HAD matrica
» Magyar vasútmodellek
» Stuka G-2 1/72
» Messerschmitt Bf109G-14 JG53 Hasegawa 1/48
» Junkers Ju-87D-5 Stuka Italeri 1/72 + HAD matrica
» Magyar vasútmodellek
Had Fórum :: "HADszíntér" Repülőgépek (készülő repülőgép makettek) / works in progress Airplanes kits
1 / 2 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.