APA-5D Konverzió, ICM/Revell 1/35, H.A.D.
4 posters
APA-5D Konverzió, ICM/Revell 1/35, H.A.D.
Készülőben a proto példánya a hamarosan megjelenő átalakító készletünknek.
Pár fotó az építésről.
Pár fotó az építésről.
juge75- Páncélos HADosztályparancsnok (vezérezredes)
- Hozzászólások száma : 81
Csatlakozás ideje : 2011. Oct. 27.
Re: APA-5D Konverzió, ICM/Revell 1/35, H.A.D.
Folytatom a beszámolómat, most egy halom réz került fel a karokra.
Ezek tartják a kábeleket a légijármű és az indító jármű között, a karok kifordíthatóak, így nem akadály a forgószárny lapát vagy a légcsavar sem.
Ezek tartják a kábeleket a légijármű és az indító jármű között, a karok kifordíthatóak, így nem akadály a forgószárny lapát vagy a légcsavar sem.
juge75- Páncélos HADosztályparancsnok (vezérezredes)
- Hozzászólások száma : 81
Csatlakozás ideje : 2011. Oct. 27.
Re: APA-5D Konverzió, ICM/Revell 1/35, H.A.D.
Ez az átalakító az URAL-4320 típushoz készült, erre a járműre alapozott APA-kocsi elnevezése ezért APA-5D, létezik utánfutó változata is.
Viszont hamarosan megjelenő URAL-375 átépítő szett (motor háztető, műszerfal, kormány, lámpakeret és orr, üzemanyag tartály+ maratások) segítségével az előd, APA-5 is megépíthető, a felépítmény lényegében azonos, csak az üzemanyag tartály miatt más kialakítású a létra az egyik oldalon.
Az eredeti 4320 készlet üzemanyag tartályt is módosítani kell, ha az ICM/Revell készletét használjuk fel, mert az is rövidebb az alap típusnál (repülőtérre indokolatlan a sok üzemanyag), el kell fűrészelnünk, hogy 24 mm hosszú legyen, ehhez igazítva a tartót is.
Az első URAL-375 teherautók még ponyvázott kabinnal készültek, felnik két részből (félből) álltak, ezért a sok csavar fogta össze (az első magyar példányok is ilyenek voltak, cabrio :-) ), később a legtöbbet átalakították kemény tetősre (a Magyarországon rendszerbe állított BM-21, RPK-1 és egyéb 375 típusok mind a korai, sokcsavaros felnit használták, ezeket később cserélték).
Ezért az APA-5 prototípusa és első példányai is így készültek.
Későbbi URAL-375 APA-5-ök (Szovjet):
De nem csak katonai, hanem polgári repülésben is használták, AEROFLOT-színekben pompázó APA-5:
A sárga színű felépítmény vörös karokkal (a képen láthatót rózsaszínre és világos krém sárgára szívta, fakította a nap):
URAL-
A 375-ös típusra alapozva, megjelent a takarékosabb, modernizált 4320, vele az APA-5D is.
A Szovjet-repülőgép típusokra alapozott Varsói szerződés és más országok légierőinek tartozékaként.
Az eredeti festés a megszokott orosz "ZÖLD"-volt (kabin, üzemanyagtartály és felépítmény), amit javítások során át festettek, módosítottak.
Az alváz fekete, a felnikkel egyetemben.
Mivel repülőtéren mozgó járműről van szó, a lökhárítókat sárga, vagy vörös-fehér csíkozással látták el, a figyelmeztető lámpák, feliratok és piktogramok mellett.
A Szovjetunió és a Varsói szerződés felbomlása után még sok jármű áll szolgálatban, változatlan felépítménnyel, de modernebb alváz járműre adaptálva (43206)
Változtak az idők a festésben is, megjelentek a terepszínre festett járművek is:
Ukrán szürke-világoszöld foltozás az alapszínen:
Lengyel vöröses barna-feketés zöld-zöld (NATO):
Viszont hamarosan megjelenő URAL-375 átépítő szett (motor háztető, műszerfal, kormány, lámpakeret és orr, üzemanyag tartály+ maratások) segítségével az előd, APA-5 is megépíthető, a felépítmény lényegében azonos, csak az üzemanyag tartály miatt más kialakítású a létra az egyik oldalon.
Az eredeti 4320 készlet üzemanyag tartályt is módosítani kell, ha az ICM/Revell készletét használjuk fel, mert az is rövidebb az alap típusnál (repülőtérre indokolatlan a sok üzemanyag), el kell fűrészelnünk, hogy 24 mm hosszú legyen, ehhez igazítva a tartót is.
Az első URAL-375 teherautók még ponyvázott kabinnal készültek, felnik két részből (félből) álltak, ezért a sok csavar fogta össze (az első magyar példányok is ilyenek voltak, cabrio :-) ), később a legtöbbet átalakították kemény tetősre (a Magyarországon rendszerbe állított BM-21, RPK-1 és egyéb 375 típusok mind a korai, sokcsavaros felnit használták, ezeket később cserélték).
Ezért az APA-5 prototípusa és első példányai is így készültek.
Későbbi URAL-375 APA-5-ök (Szovjet):
De nem csak katonai, hanem polgári repülésben is használták, AEROFLOT-színekben pompázó APA-5:
A sárga színű felépítmény vörös karokkal (a képen láthatót rózsaszínre és világos krém sárgára szívta, fakította a nap):
URAL-
A 375-ös típusra alapozva, megjelent a takarékosabb, modernizált 4320, vele az APA-5D is.
A Szovjet-repülőgép típusokra alapozott Varsói szerződés és más országok légierőinek tartozékaként.
Az eredeti festés a megszokott orosz "ZÖLD"-volt (kabin, üzemanyagtartály és felépítmény), amit javítások során át festettek, módosítottak.
Az alváz fekete, a felnikkel egyetemben.
Mivel repülőtéren mozgó járműről van szó, a lökhárítókat sárga, vagy vörös-fehér csíkozással látták el, a figyelmeztető lámpák, feliratok és piktogramok mellett.
A Szovjetunió és a Varsói szerződés felbomlása után még sok jármű áll szolgálatban, változatlan felépítménnyel, de modernebb alváz járműre adaptálva (43206)
Változtak az idők a festésben is, megjelentek a terepszínre festett járművek is:
Ukrán szürke-világoszöld foltozás az alapszínen:
Lengyel vöröses barna-feketés zöld-zöld (NATO):
juge75- Páncélos HADosztályparancsnok (vezérezredes)
- Hozzászólások száma : 81
Csatlakozás ideje : 2011. Oct. 27.
Re: APA-5D Konverzió, ICM/Revell 1/35, H.A.D.
A felépítmény kész, elvittem Ferihez, ő festi le és építi meg az Ural-4320 alap járművet, valamint házasítja majd össze.
Én is kíváncsian várom, mi lesz belőle (festés, matrica).
Én is kíváncsian várom, mi lesz belőle (festés, matrica).
juge75- Páncélos HADosztályparancsnok (vezérezredes)
- Hozzászólások száma : 81
Csatlakozás ideje : 2011. Oct. 27.
Re: APA-5D Konverzió, ICM/Revell 1/35, H.A.D.
Ogen, a felépítmény nálam van már, gyönyörű munka, Gábor, gratulálok hozzá!
Persze még nincs minden az eredeti színére festve (pl. a pótkerék tartó és az alatta lévő tartály sem , ami zöld lesz)
Most az alváz kész, festve, koszolva, egy pár kép erejéig meg is mutatom, de a többi fotó csak a teljes készenlét után várható.
A gumi mintázat nincs beállítva menetirányba, csak a fotó kedvéért lett felrakva és most vettük észre Juge barátommal, hogy nem megfelelő a beállítása. természetesen "élesben" már úgy lesz
jelenlegi állapot:
Persze még nincs minden az eredeti színére festve (pl. a pótkerék tartó és az alatta lévő tartály sem , ami zöld lesz)
Most az alváz kész, festve, koszolva, egy pár kép erejéig meg is mutatom, de a többi fotó csak a teljes készenlét után várható.
A gumi mintázat nincs beállítva menetirányba, csak a fotó kedvéért lett felrakva és most vettük észre Juge barátommal, hogy nem megfelelő a beállítása. természetesen "élesben" már úgy lesz
jelenlegi állapot:
Re: APA-5D Konverzió, ICM/Revell 1/35, H.A.D.
Feri, Gabi !
Ez már most nagyon jól néz ki. Remélem folytatjátok a megkezdett utat, és lesz még a szovjet technikákhoz egyéb finomságok is.
Simi
Ez már most nagyon jól néz ki. Remélem folytatjátok a megkezdett utat, és lesz még a szovjet technikákhoz egyéb finomságok is.
Simi
Re: APA-5D Konverzió, ICM/Revell 1/35, H.A.D.
HADvezér írta:A tegnapi nap eredménye, még mindig nem a végleges festés és koszolás , de már kezd kialakulni :
Feri!
Sok harcjárműnél nem "látni", de ha erre a vázra ránézek, az a érzésem hogy vasból van!
...és ez a nem mindegy!
Roland- HADgyakornok
- Hozzászólások száma : 33
Csatlakozás ideje : 2011. Nov. 30.
Re: APA-5D Konverzió, ICM/Revell 1/35, H.A.D.
Köszönjük az elismerő szavakat!
Én is kíváncsian várom, mi lesz belőle a végén!
Már készül a 48-as verzió is, jelenleg annak alvázát készítem.
Lesz még Szovjet-Orosz technika, készül az R-123-as rádió szett mester darabja is, Silka és Sztrela feljavítások 1/35 méretben, csak idő kérdése a befejezés.
Gábor.
Én is kíváncsian várom, mi lesz belőle a végén!
Már készül a 48-as verzió is, jelenleg annak alvázát készítem.
Lesz még Szovjet-Orosz technika, készül az R-123-as rádió szett mester darabja is, Silka és Sztrela feljavítások 1/35 méretben, csak idő kérdése a befejezés.
Gábor.
juge75- Páncélos HADosztályparancsnok (vezérezredes)
- Hozzászólások száma : 81
Csatlakozás ideje : 2011. Oct. 27.
Re: APA-5D Konverzió, ICM/Revell 1/35, H.A.D.
Köszönöm az elismerő szavakat fiúk, igen csak jól alkalmazhatóak a MIG termékek, most próbálgatom az esztétikai határokat. Mi az ami szép és élethű és mi az, ami a túlzás kategória (természetesen ami ebbe esik, azt mindig letörlöm, javítom
Már a "finish2 felé fordult az építés, csak a drótok kérdése van még, ami megoldásra vár, hiszen mozgathatóra kell készíteni a karokat (a kiállítások miatti szállítás megkönnyítése végett). A vastagabb drótok nem igazán flexibilisek, kell keresnem valami gumi szerű anyagot (régen a zoknikban volt hasonló körprofilú gumi, egy kicsit vastagabb is lehet hogy létezik) majd körülnézek, hogy mivel lehet ezt majd megvalósítani. Ha van ötletetek, szívesen látom.
A szélvédőt is beragasztottam - harmadszori kísérletre, de körülötte, mivel nem pontos az üveg alakja, elszereteném tüntetni a réseket. Az eredeti járművön úgy is van egy gumi perem, arra gondoltam, hogy ezt is egy kis gumiszállal fogom megvalósítani, persze ha találok hozzá alkalmasat. Ha nem, akkor törhetem a fejem megint azon , hogy milyen módon lehet megcsinálni. Talán Blue tech vékonyra sodorva...
egy kis fénykép a mai állapotról:
Már a "finish2 felé fordult az építés, csak a drótok kérdése van még, ami megoldásra vár, hiszen mozgathatóra kell készíteni a karokat (a kiállítások miatti szállítás megkönnyítése végett). A vastagabb drótok nem igazán flexibilisek, kell keresnem valami gumi szerű anyagot (régen a zoknikban volt hasonló körprofilú gumi, egy kicsit vastagabb is lehet hogy létezik) majd körülnézek, hogy mivel lehet ezt majd megvalósítani. Ha van ötletetek, szívesen látom.
A szélvédőt is beragasztottam - harmadszori kísérletre, de körülötte, mivel nem pontos az üveg alakja, elszereteném tüntetni a réseket. Az eredeti járművön úgy is van egy gumi perem, arra gondoltam, hogy ezt is egy kis gumiszállal fogom megvalósítani, persze ha találok hozzá alkalmasat. Ha nem, akkor törhetem a fejem megint azon , hogy milyen módon lehet megcsinálni. Talán Blue tech vékonyra sodorva...
egy kis fénykép a mai állapotról:
Similar topics
» Fw-190 1/72 Revell
» Revell MIG-25 1:48
» C-17 Globemaster III. Revell 1:144
» F-14 A Revell átépítés F-14 B verzióra 1:32
» Revell 1:48 F14A VX4 Black Tomcat átépítés F14B VF103
» Revell MIG-25 1:48
» C-17 Globemaster III. Revell 1:144
» F-14 A Revell átépítés F-14 B verzióra 1:32
» Revell 1:48 F14A VX4 Black Tomcat átépítés F14B VF103
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.